Wednesday, November 12, 2008

DOA USAHAWAN


Aku pohonkan kekuatan..
Allah berikan derita dan sengsara
untuk kubina daya ketahanan

Aku pohon keberanian dan kegagalan...
Allah berikan cabaran demi cabaran
untuk ku atasi segala kelemahan

Aku pohon hikmah dan kebijaksanaan...
Allah berikan kegagalan dan ujian
untuk ku tajamkan kebolehan

Aku pohon kejayaan dan kekayaan...
Allah telah berikan akal fikiran dan upaya
Supaya aku gigih berusaha

Aku pohon limpahan rezeki dan kelebihan...
Allah berikan peluang dan kesempatan
untuk ku manfaatkan

Aku pohon belas kasihan dan perlindungan...
Allah berikan insan yang lebih daif dariku
untuk ku bimbing dan bantu

Aku pohon pembelaan...
Allah perintahkan aku membaharui
Sebelum nasib diriku diperbaiki

Seolah-olah tiada suatu apa pun yang ku minta dimakbulkan...
Namun sesungguhnya telah Allah kurniakan
Segala apa yang aku perlukan.

No comments: